سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاسخ به یک دوست

 

در خصوص پاسخ به یکی از دوستان در وبلاگ خودش به آدرس :

http://www.imamalkhalgh.blogfa.com/

سؤال:وقتی طرفین بحث اعتقاد دارند که دلیل و سند مجاب و کافی برای لعن و نفرین طرف مقابل دارند آیا لعن و نفرین و بعلاوه اهانت وتهمت و افترا در مباحثه های علمی و روشنگرانه اجتماعی پیشبرنده اندیشه ورزان و دانشمندان است یا نگهدارنده و توقف دهنده آنها می شود؟

جواب:

برای ما مهم هست که جلو ایجاد شبهه و انحراف به اصطلاح روشنفکران!! را بگیریم. ولی وقتی آنها قابل اصلاح نباشند، آیا ما هم باید دست از اعتقاداتمان برداریم؟

آیا باید دست روی دست گذاشت و نگفته‌هایی را که عمر لعنت الله علیه باعث آن بود، ما هم نگوییم؟؟

ما مأمور به تکلیف هستیم نه مأمور به نتیجه. بایستی حرف‌های دین، که از زبان گهر بار معصومین علیهم السلام بیان شده را بازگو کنیم و در دفاع از دین خود از هیچ کوششی غفلت نورزیم. حالا آنها خواهند هدایت شوند، خواهند نشوند.

خداوند در قران مجید می‌فرماید:

                        « انا هدیناه السبیل اِمّا شاکراً و اِمّا کفورا»

                        ما او را به را راست هدایت کردیم. خواه شکرگزار باشد، خواه کفران (نعمت) کند.

پس دوست عزیز ما باید وظیفه‌ی خودمان را طبق سنت نبوی و سیره‌ی معصومین علیهم السلام انجام دهیم و اجر خود را ببریم. دیگر هدایت یا ضلالت گمراهان دست ما نیست.

البته سؤالهای دیگری نیز پرسیده شده که جواب همگی همین مقول می‌باشد.

چند سؤال:

آیا اگه سقیفه تشکیل نمی شد و خلافت غصب نمی گردید و این همه تحریف و تشکیک و تفکیک در دین بوجود نمیومد آیا باطلی وجود داشت ؟؟؟؟ حالا که توسط سقیفه نشینان چنین جنایاتی رخ می ده، باید حقایق پنهان، آشکار بشه و جهانیان بدونن چیزهایی رو که مخفی مونده.

اگه ما هم نخواهیم مصائبی را که بر امیرالمومنین علیه السلام پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله گذشت را بیان کنیم آیا شیعه هستیم؟

آیا مصداق این عمل و دستور عمر علیه العنه و العذاب قرار نمی‌گیریم که دستور داد کسی حق ندارد حدیث نقل کند و بنشینید در مسجد و جوک بگید؟

سؤالهایی دیگر:

منظور از این عمل عمر چه بود؟

چه اهداف شومی در سر داشت؟

اگر مسلمین احادیث پیامبر را نقل می‌کردند، مگر چه مشکلی برای خلفای غاصب پیش می‌آمد؟

دوست عزیز بیایید چشمهایمان را بر روی حقیقتهای پنهان باز کنیم و با بازگویی مصائب، جهانیان را روشن کنیم و حداقل جلوی انحراف عده‌ای شیعه که سست عقیده هستند یا آگاهی کامل از مسائل دین ندارند، بگیریم.

در ضمن در مورد وجوب لعن بر عمر و موافقینش احادیث متعددی وجود دارد که در وبلاگ (یاس کبود علی) تعدادی هست که خوب هست عزیزان مطالعه کنن.

http://www.yasekaboodeali.blogfa.com/

عنوان پست:

لعن و بیزاری خداوند از عمر و ابوبکر و وعده عذاب الهی

اگر حلال زاده‌ای و شیر پاک خورده‌ای

مطاعن عمر لعنت الله علیه و آله و اتباعه و محبینه

فضیلت نهم ربیع (قسمت اول و دوم)

البته این دوست عزیز مطالب خیلی خوبی در وبلاگش داره ولی در این مورد وظیفه‌ی ما کمک به نااهل، با ندانسته مخفی کردن چیزاهایی که باید آشکار کنیم، نیست؛ بلکه بیان ظلمِ ظالم و ستم‌هایی که در طول تاریخ بر اهل بیت علیهم السلام روا داشته شده است، می‌باشد.

به امید روزی که وعده‌ی الهی هرچه زودتر تحقق پیدا کند و ابرهای سیاهِ غیبت کنار رود و خورشیدِ خاندان عصمت و طهارت جمال نورانیش را بر ما بنمایاند و با درخشش خود پرتو پرفروغ نورش را بر جهان و جهانیان مستولی نماید.

اللهم عجل فرج ولیک.

آمین یا رب العالمین